środa, 28 sierpnia 2013

Muffiny pełnoziarniste z czarnym bzem




Wegańskie muffinki z mąki pełnoziarnistej. Obecnie owocuje czarny bez, więc przepis można od razu wypróbować :D Muffiny są wilgotne, ale nie "zakalcowate". Dzięki pełnoziarnistej mące nie wysychają tak szybko, jak wypieki z mąki białej (to odkryłam, gdy kiedyś nie starczyło mi białej mąki do babki cytrynowej i dodałam trochę pełnoziarnistej. Babka była świeża przez kilka dni!).

Ja używam mąki pełnoziarnistej Lubella chlebowej - z trzech zbóż :)

Składniki:
1. 1 szklanka mąki
2. 150ml mleka roślinnego  (użyłam ryżowego, które okazało się zbyt lurowate jak dla mnie, więc zużywam do ciast)
3. 10 łyżeczek brązowego cukru
4. pół filiżanki owoców czarnego bzu (tylko czarnych! Czerwone lub zielone trzeba wywalić, bo są trujące)
5. łyżeczka proszku do pieczenia
6. 1/8 łyżeczki cynamonu (można dać ciut więcej, ale wtedy zdominuje smak)
7. szczypta soli


Piekarnik nagrzewamy do około 180 stopni. 
W misce mieszamy mąką, cukier, proszek do pieczenia i przyprawy. 
Dodajemy czarny bez.
Do dobrze wymieszanych suchych składników wlewamy mleko i krótko mieszamy - tak "z grubsza", mogą być grudki. Chodzi o to, żeby ciasto się nie wyrobiło - wtedy muffinki zrobią się gumowate. 

Pieczemy jakieś 15-20 minut - do tak zwanego "suchego patyczka" :)

Świetne do herbaty :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz