sobota, 3 stycznia 2015

Sobota w obrazkach

Zachciało mi się ostatnio zielonych koktajli. Udałam się skoro świt (koło południa) do pobliskiej Biedronki celem nabycia składników, ale nie było niestety szpinaku. A na niego miałam największą ochotę (teraz dopiero pomyślałam, że trzeba było kupić mrożony. Nic to.).
Jako że o marchewce również zapomniałam, zblendowałam razem banana, pomarańczę, jabłko i kawałek ogórka. 

Do tego czekoladowy budyń z kaszy jaglanej, przyrządzony poprzedniego dnia, gdy zachciało się nam z Lubym czegoś słodkiego. Powstały cztery porcje, więc zostało na śniadanie :)
W tle, pod ścianą, ustawione są książki. Nie dorobiliśmy się jeszcze regału (mieszkamy razem od miesiąca, wow, gdzie to zleciało?), ale takie zaaranżowanie przestrzeni też mi się podoba. Jako tło do zdjęć wygląda tak poważnie i intelektualnie ;) 
Znajduje się tam głównie fantastyka - Pratchett, Piekara, Kossakowska...

CZEKOLADOWA JAGLANKA
(około 2 szklanki)

Składniki:
1. 100g kaszy jaglanej (jeden woreczek)
2. dwie łyżki kakao
3. 3-4 łyżki cukru (lub zamiennik)
4. Około 2 szklanek mleka roślinnego lub wody (z mlekiem będzie bogatsze w smaku, ale na wodzie też jest ok)
5. Dowolne bakalie w dowolnej ilości ;)
6. jeżeli użyliście wody - łyżka dowolnego tłuszczu

Kaszę, kakao, cukier oraz płyn  i ew.tłuszcz umieszczamy w garnuszku i gotujemy, często mieszając, aż kasza się rozgotuje (pomaga jej w tym mieszanie trzepaczką), a całość będzie miała konsystencję budyniu.
Dorzucamy bakalie, przelewamy do miseczek i zostawiamy do ostygnięcia. Dobrze deserowi robi noc spędzona w lodówce.


Nie było zielonego koktajlu - był za to zielony makaron ;)
Ciężko tu o przepis - podsmażona cebulka, czosnek, do tego trochę pesto, zielonego groszku, a na wierzch pokruszone orzechy.

A na koniec herbatka, której przygląda się Szczerbatek ;)

2 komentarze:

  1. Wszystko wygląda pysznie, a najbardziej podoba mi się czekoladowa jaglanka ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja bym tylko chciała umieć zredukować ilość cukru, by zdrowo było i w ogóle :< Niestety uwielbiam bardzo słodkie słodkości ;)

    OdpowiedzUsuń